Viipurin Taiteilijaseura ry

Sihteeri:
Anja Tyrväinen

________

Lisätietoja yhdistyksestä sihteeriltä ja puheenjohtajalta,
joiden sähköpostilinkit
ovat yläpuolella.

Sivusto päivitetty
11.02.2016

Ilmoitathan toimimattomista
linkeistä.

Yhdistyksen toiminta-ajatus

Valtakunnallisen yhdistyksen tarkoituksena on edistää kuvataiteita ja kasvattaa kiinnostusta niitä kohtaan. Se pyrkii valvomaan sukujuuriltaan karjalaisten, viipurilaisuuden ja karjalaisuuden perintöä arvostavien kuvataiteilijoiden ammatillisia ja taloudellisia etuja sekä lujittamaan jäsenistön yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Näyttelytoiminta on yhdistyksen tärkein yleisölle suunnattu toimintamuoto. Näyttelyitä järjestetään vuosittain eri puolilla Suomea. Yhdistys voi myös mm. järjestää kursseja ja seminaareja, luento- ja esitelmätilaisuuksia, tehdä aloitteita sekä antaa lausuntoja. Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi myös harjoittaa kustannustoimintaa, vastaanottaa avustuksia, lahjoituksia ja jälkisäädöksiä sekä toimeenpanna rahankeräyksiä ja arpajaisia.

Viipurin Taiteilijaseura on aktiivisesti rakentanut järjestäytynyttä yhteistoimintaa eri puolilla Suomea toimivien taiteilijajärjestöjen kanssa. Seuran aloitteesta syntyi jo vuonna 1938 perustettu valtakunnallinen Suomen Kuvaamataiteilijain Liitto, eli nykyinen Suomen Kuvataidejörjestöjen Liitto ry.

• Hallitus 2016 llitus 2006
  • Aikaisemmat toimikunnat E
  • Näyttelytoiminta
  • Julkaisut

Etusivu

Jäsenet - Jäsenluettelo
Jäsenhakemus

Julkaisut
Näyttelyt

Uutisarkisto
Uutisarkistossa mm.
linkit juhlavuosien uutisiin ja kuviin.

Linkit