Taiteilijaseuran 85 v. juhlanäyttely

Taiteilijaseuran 85 v. juhlanäyttely ”VITAS 85”

Viipurin Taiteilijaseuran 85-vuotisjuhlaa vietettiin 17.01.2015 Järvenpäätalossa runsaan kutsuvierasjoukon läsnäollessa. Järvenpään kaupungin tervehdyksen toi palvelualueen johtaja Marju Taurula, juhlapuheen piti pääkonsuli Johannes Koroma ja musiikista vastasivat pianotaiteilija prof. Erik T. Tawaststjerna sekä sopraano Niina Moijanen.joka esitti lauluja oopperasta “Laatokan lauluja“ Toivo Jaatisen melodioiden mukaan. Juhlassa myönnettiin kunniajäsenyydet kuvanveistäjä Anu Matilaiselle ja taidemaalari Sakari Siitoselle tunnustuksena heidän vuosikymmeniä jatkuneesta ansiokkaasta ja pyyteettömästä työstään Viipurin Taiteilijaseuran hyväksi. Ohjelman jälkeen yleisö pääsi tutustumaan tutustumaan “VITAS 85” juhlanäyttelyyn Järvenpään taidemuseossa, jonka jälkeen nautittiin buffet-päivällisestä Viipurin Lauluveikkojen viihdyttäessä.

Taiteilijaseuran näyttely “VITAS 85 kesänäyttely” järjestetiin Galleria Rantakasarmissa 19.08.2015 – 13.09.2015. Kysymyksessä oli Viipurin Taiteilijaseuran 85- vuotisnäyttelyn jatkonäyttely.

Comments are closed.