Viipurin jatkumo-näyttely Kulttuurikeskus Sofiassa 1.4.–10.5.2022

Tervetuloa Viipurin Taiteilijaseuran näyttelyyn Viipurin jatkumo Kulttuurikeskus Sofiassa 1.4.–10.5.2022.

Avajaiset pe 1.4.2022 klo 16–18.

Käsillä oleva näyttely oli tarkoitus avata Viipurin Eremitaasissa jo keväällä 2020. Koronapandemian vuoksi näyttelyaikaa jouduttiin kuitenkin siirtämään aina vuoden 2022 toukokuulle. Venäjän hyökättyä Ukrainaan Viipurin taiteilijaseura luopui lopulta kokonaan näyttelyn järjestämisestä Viipurissa. Ukrainassa käytävä sota saa meidät katsomaan tätä näyttelyä uusin silmin. Muistuttaahan koko Viipurin Taiteilijaseura olemassaolollaan siitä, että sodan ja kotiseudun menettämisen traumaa kannetaan pitkään, enemmän kuin yhden sukupolven ajan.

Näyttelyn teokset on valinnut kuvataidekriitikko, kuraattori ja galleristi Veikko Halmetoja.

Näyttelyn taiteilijat:

Alina Sinivaara