Näyttelyt 2010

Viipurin Taiteilijaseura ry. täytti 80 vuotta vuonna 2010.
Vuoden päätapahtuma oli juhlanäyttely, joka järjestettiin Lahden taidemuseossa 17.9. – 14.11.2010.

Vuoden 2010 juhlavuosinäyttely ”VITAS 80” on taiteilijaseuran 80. vuosinäyttely. Näyttely järjestettiin Lahden taidemuseossa 17.9. – 14.11.2010. Jurytetyssä näyttelyssä oli esillä seuran jäsenten teoksia. Näyttelyn suojelijana toimi presidentti Martti Ahtisaari ja professori Olli Valkonen avasi näyttelyn 16.9.2010.
Lisätietoja ja kuvasatoa näyttelystä. Näyttely alkoi 1930-luvun Viipurista. Esillä oli seuran nykyjäsenten teoksien lisäksi seuran perustajajäsenten töitä sekä harvinaisuuksia Viipurin entisen taidemuseon kokoelmista. Näyttelyn suojelijana toimi presidentti Martti Ahtisaari ja professori Olli Valkonen avasi näyttelyn 16.9.2010.

Juhlavuoden 2010 muita projekteja – JULKAISU
Kirjailija, runoilija, taidemaalari Viljo Kojon monipuolista persoonaa valottava kirjaprojekti ”VILJO KOJO – KARJALAINEN KULTTUURIVAIKUTTAJA” on valmistunut ja kirja on myynnissä 20 euron kappalehintaan, lisätietoja julkaisut-sivulta sekä yhdistyksen sihteeriltä.

Uutisia juhlanäyttelyn avajaisista
Uudet kunniajäsenet ja tunnustuspalkinnon saaja
Juhlan kutsu ja ohjelma
Lehdistötiedote

Kuvasatoa avajaisista 16.9.2010

avajaisyleisoalasaliAvajaisten yleisömäärä oli ennätyksellinen.

avajaisyleisoKeskellä Lahden kaupunginjohtaja Jyrki Myllyvirta,
vieressä juryn puheenjohtaja kuvanveistäjä Erkki Kannosto.

ollivalkonenProfessori Olli Valkonen avaa  Lahden näyttelyn.

mattirautioKunniajäsen Matti J. Rautio pitää kiitospuhetta.

birgittaaraKunniajäsen Birgitta Ara Viipurin Taiteilijaseuran
edustajien huomionosoituksen kohteena